Gri dense size ne anlarsınız. Renklerden bir renk işte. Peki gıri ne. Recep ivedik gri mi yazar yoksa gıri mi. Gülkurusu, vişne çürüğü, limon küfü bu renkleri güzelim Türkçeden başka bir dilde anlatabilir, anlayabilir misiniz. Kavuniçi ne renktir İngilizcede ya da Fransızcada. Büyük bir lûtufdur Türkçeye doğmak, recep ivediklerin bunca çoğalmasına ve Türkçeye olağanüstü taaruzlarına rağmen, Yunus’u, Melih Cevdet’i, Fazıl Hüsnü Dağlarca’yı, Vüsat Bener’i, Orbay Deliceırmak’ı yazdıkları dilde okumak ne muhteşem bir ufuktur. ‘Kim var imiş biz burada yoğ iken’  deyişi için ayağa kalkın ve alkışa durun, başka hangi lisan ile anlatılabilir bu duygu ve hakikat. Lisandır insanı insan ve memleketi memleket eyleyen. Lefkoşa ile Nikosiya, Mağusa ile  (Αμμόχωστος)  Ammohostos,  Akaça ile Akaki arasındaki ilişkidir Kıbrıs sorunu dediğimiz sorunun özü.  Bunu recep ivediklere anlatmak olası değildir, onlar gonuştuğu gibi yazdıklarından ‘deniz duzludur’ diye yazarlar da başka bir ivedikten başkası ömrü billah anlayamaz yazılanın ne olduğunu, geşlik gücü yazarlar, işdikçeişdik yazarlar da bir başka ivedikler şarfoş olur. Akaça ile Akaki aynı köydür ve fakat işte o köy bize Akaça dır, elenlere göre de Akaki ol nedenle Akaça da türk muhtar vardı, Akaki de ise elen muhtar. Lekoşa’nın belediye başkanı Harmancı’dır, Nikosiya’nın ise Konstantinos Yorgacis’tir ve bu hiç de sakıncalı deği l aksine Kıbrıs adasının olmazsa olmaz geçeğidir- hakikatidir zenginliğidir.. Ol neden budur ve bu neden, elenlerin Akaki bizimdir ve Akaça diye bir yer yoktur, olamaz, olmamalıdır milliyetçiliği ile kana bulandı ada oysa Akaça’ lılar bu köy size de yeter bize de yeter diyorlardı da bir türlü meram anlamadı elenler. İvediklere de  bunu anlatmak imkansızdır çünkü onları gonuşduğu gibi yazan ve gonuşmayı da ağzı olan gonuşur misali doğumla gazanılan bir işgüdü olarak gullanıllar. Gullansınnar da ve fakat düşünmeden konuşmak abesle iştigaldir unutmasınlar. Eskiden bu meramı anlamıyanlar elenlerdi, şimdi bir de ivedikler çıktı, aynı meramı anlamayıp da ‘ işdikçeiçelim şarfoş olalım, ne masası be tırabez o, çatal da ne, piron o piron, hem da hade de bakayım gancelliden aplayan gulinin langofayı geşmesi değildir sorunumuz. Akaça’lılar Akaki’lilere düşman değildir. Akaki’liler, Akaçalıları kendilerine eşit dost biliyorlar mı, soru bu ve elenlere sorulmuştur. İvediklerin cuvapları hiş da merağ edilmemektedir.